Gündem

Okulumuz Kapatılmasın!

10 Eylül 2019 . 06:21

Mengen’e bağlı eski belde Pazarköy’ün Muhtarı Sabri Dönmez, Bolu Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kapatma kararı verilen köy ilkokulunun kapatılmaması için 587 imza topladı.

Okulumuz Kapatılmasın!

    HABER: ELİF ŞENTÜRK

    Mengen Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, yeterli öğrenci olmadığı gerekçesiyle kapatma kararı verilen Cezmi Bilgin İlkokulu için Muhtar Sabri Dönmez ile çevre köylerin 17 muhtarı okullarının 2019-2020 eğitim öğretim yılında yeniden hizmet vermesini okullarının kapatılmamasını istiyor.

    Pazarköy Muhtarı Sabri Dönmez yaşanan süreçle ilgili şu bilgileri verdi “Belediye kapanınca Mengen Milli Eğitim Müdürlüğü Okulu kapatma peşine düştü. Niye derseniz öğrenci sayısının yeteriz olduğunu söylediler. Belediye kapatıldığında 60 tane çocuk vardı. Bunlar her sene okulu kapatacağız diye yaygara verdiler. Velilerde çocuklarını buradaki okul kapatılacak diye okullar açılacağına yakın çocuğunu başka yerlerde eğitim görmesi için farklı okullara yerleştirdi.

    OKULU TEKRAR KAPATMAK İÇİN SINIFLARI KARMA YAPTILAR

     Geçen sene yine yaptılar aynı işi ben de bizimle ilgilenen Gerede Kaymakamlığı’na kapatma yazısı ile beraber gittim. Kaymakamdan Vali Muavinine, Vali Muavininden valiye gittim en son İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gittim. İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden iki gün sonra müfettiş göndereceklerini söyleyip beni gönderdiler. 2 gün sonra telefon edildi ve okulun tekrar açıldığını söylediler. Okulu tekrar kapatmak için karma eğitim şeklinde yaptılar sınıfları. Daha rahat kapatabilelim diye böyle bir sistem uyguladılar. Biz de karma eğitim sistemde okuduk ama şuan ki şartlar öyle değil tabi.

    OKULUN KAPATILMASIYLA İLGİLİ YAZILI KÂĞIT GELMEDEN OKULUN İÇİNİ BOŞALTMAYA BAŞLADILAR

    Bu sene yine aynı olaylar gündeme geldi. Kimsenin haberi yok okulu kapatıyoruz dediler. Mazeret olarak da yeterli çocuk sayısı yok diyorlar. Buradaki okula Eskipazar’dan, köylerden de öğrenciler geliyor. Bu çocuklar için her gün Mengen’e gidip gelmek zor olmayacak mı? Geçen sene ortaokuldan Mengen’e 30 tane öğrenci gitti. Ortaokul kapatıldı. Milli Eğitim Müdürlüğü 30 çocuk değil 15 çocuk var dedi okulu kapatma gerekçesi olarak. Siyasi bir kapatma gibi bir şey oldu bu olay. Pazarköy’ün içini boşaltmaya çalışıyorlar. Okulun kapatılmasıyla ilgili yazılı kâğıt gelmeden okulun içindeki eşyaları boşaltmaya başladılar. Okulu neden boşalttıklarını sorduğumuzda bize ‘Sizin çocuklarınızda Mengen’e geliyor, Mengen’deki eşyalar yetmiyor’ diyorlar.

    BU KONUMDAKİ OKULUN KAPATILMASI DÜŞÜNÜLEMEZ BİLE

    Köyümüzde 4 adet Orman İşletme Şefliği, PTT Acentesi, Aile Hekimliği 144 konutluk 1. Etap toplu konutlar, 69 adet 2. Etap toplu konutlar, 30-40 işçinin çalıştığı kereste fabrikası mevcuttur. Aynı zamanda okulumuz 17 köy muhtarlığına hizmet vermektedir. Şu anda öğrencinin yetersiz oluşu ilerleyen yıllarda yetersiz olacağı anlamına gelmemektedir. Bu konumdaki okulun kapatılması düşünülemez bile. Diğer taraftan köyümüz konum olarak Eskipazar ilçesine sınır durumdadır. En uçtaki Banaz Köyü’ne 20 kilometre İlçe Merkezine 30 kilometrelik mesafededir. Yeni okula başlayan 5 yaşındaki bir öğrencinin her gün 30 kilometre gidiş 30 kilometre dönüş olmak üzere 60 kilometre yolculuk yapması imkânsız görülmektedir. Okulumuzun kapatılmasıyla beraber bu duruma benzer bir sürü olumsuzluk yaşanacak, öğrenciler ve veliler mağdur olacaklardır. Okulumuzun kapatılacağını duyan Pazarköy halkı, 17 köy muhtarlığı ve bunların yanında 17 köy dernekleri ve sivil toplum kuruluşlarımız son derece tepkilidir. Biz diğer köy muhtarlığıyla beraber çevre köyler ve Pazarköy halkından 587 tane imza topladık gerekli yerlere göndereceğiz.

    • ahinentrk10 Eylül 2019 . 10:45

      Nasıl beldeden köye dönüştürüldügü yanlış ise okulun kapatılması daha yanlış,tüm çevre köyler ve merkez köye yazık olur
      %100
    • lcanberkantmadak10 Eylül 2019 . 11:40

      Muhtarımız doğru söylüyor bende okulumuzu geri istiyorum
      %100
    • BLENTKAYA10 Eylül 2019 . 12:01

      Okulumuz kapatılmasın muhtarımıza tam destek veriyoruz
      %100
    • Cezmikarasan10 Eylül 2019 . 12:48

      Köye teşvik bumu okul kapatarak köye dönüş mü bekleniyor
      %100
    • Nezaketbahadr10 Eylül 2019 . 13:06

      Pazarköy okulunu geri istiyoruz çocuklar aileler mağdur olmasın Pazarköyumuzun huzuru bozulmasın lütfen selamlar.
      %100
    • TrkanTuncerCan10 Eylül 2019 . 14:46

      İmza sayısı 588 oldu..Yazacak çok şey var da..Zamanında Pazarköy İlkokul ve Ortaokulunda kaliteli bir eğitimle yetişmiş olan emekli bir öğretmen..
      %100
    • Eitimnemli10 Eylül 2019 . 15:23

      Karma eğitim uygulanacaksa kapatılsın. 1. Sınıf ve 2. Sınıf öğrencileri geçen yıl aynı sınıfta eğitim gördü. Karma sınıf sistemiyle dönem içinde işlenmesi gereken müfredata nasıl ayak uydurulur ki. Karma sınıflar öğrenci ve ailelerin eğitim mağduriyetlerini arttıracaktır. Yeterli sayıya ulaşıldığı tespit edildiğinde tekrar açılması bence uygundur.
      %100
    • Ugurzkanersoy10 Eylül 2019 . 15:40

      Pazarköyü cekememezlik nereye kadar sürecek bakalım. Okulumuzun kapatılması tam bir facia. Birde pazarköylü olupta siyaset icin kötü gösterenlere bir iğne deliği kadar faydası olmayanlara boş konuşanlara selam olsun. Muhtarımıza Pazarköy aşığı olarak elimizden gelen desteği vermeliyiz Baba ocağı...
    • NazifNazmiErdal10 Eylül 2019 . 15:43

      Muhtarımızın çabaları ve atılan imzalar sonuçsuz kalmamalı konu eğitim ise ve sağlıklı düşünen kaliteli nesiller yetiştirmek istiyorsak gelişen düşünen insanlar yetiştirecek bilim yuvası olan okulumuzun kapatılmaması için tüm yerel yönetimler ve siyasilerimizi konuyla ilgilenmeye devam ediyoruz. Okulumuz için el ele verilmeli ve bu haklı ses yetkililer tarafından ciddiye alınıp kapatılmaması kararı verileceğine inancım tamdır. Muhtarımıza sonuna kadar dest
      %100
    • AliYalnkaya10 Eylül 2019 . 15:58

      Milli Eğitim Bakanlığı Pazarköy'ümüzün Sesini duyun okulumuzu kapatmayın
    • NevinBakir10 Eylül 2019 . 16:52

      Cok uzuldum. Pazarkoy Ilk ve Ortaokulu bende Pazarkoy'de bitirdim. Hepimiz icin cok degerli. Umarim ogrencilerimiz okuluna kavusur
    • Celalgrtrk10 Eylül 2019 . 19:24

      Pazarköy Cezmi bilgin ortaokulu kapatılmazdı ama daha önce söylenmiş ama birsey yapılmamış kapatılınca pazarköy ün bazı insanları tepki gösterdi bazıları göstermedi bu kafayla sağlık ocagıda gider yapılacak birsey kalmammistır kockoca belediyelik köy olmuştur
    • Erturulpek10 Eylül 2019 . 19:33

      İslamın ilk emridir" OKU" "Kim çocuğa yar olmuşta bahtiyar olmamış." Mengen yöremizin en gelişmiş nahiyesinden Köye dönüşen pazar köyümüzün okulu katiyen kapatılmamalıdır. Gerekirse tüm Pazar Köy halkıyla beraber ortak hareket etmeye Hazırız. Çocuklarımızın Okuma hakkını ellerinden almayınız.
    • Ertugrulpek10 Eylül 2019 . 19:37

      Ayhan ve ipek aileleride imza atmaya geliyoruz.
    • AHNYKSEL10 Eylül 2019 . 20:17

      SAYIN CUMHURBAŞKANIMIZIN VE DEĞERLİ EŞİNİN ÇOCUKLARI OKUTUN KAMPANYASINDAN SÖZ EDİLİRKEN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ BÖYLE ELİM BİR VAKAYA MÜSADE ETMESİNİN KESİNLİKLE BAĞDAŞMADIĞINI ÜZÜNTÜ İÇERİSİNDE İZLEMEKTEYİM. .... GEREKİRSE BU KONUYU BAŞKANA İLETECEĞİMİN DUYURUSUDUR. ... EĞİTİMİN ŞEHİR, KASABA, -KÖY DİYEREK AYRIŞTIRMANIN HANGİ SİYASİ ZİHNİYETE HİZMET ETTİĞİNİ ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKTİĞİMİ SÖYLEYİP EĞİTİME GÖNÜL VERMİŞ
    • MehmetTokgz10 Eylül 2019 . 22:17

      Güzelim köyü bitirmeyin yazıktır okul giderse pazarkoy biter nostaljik bir ortamı var yikmayin
    • Nurcansevim10 Eylül 2019 . 22:57

      Okulumuz kapanmasın çocuklar yollarda sefil olmasın lütfen imzalarımız ve köy halkımızın talebi dikkate alınsın.
    • Abdullah10 Eylül 2019 . 23:25

      Hani çocuk, Pazarköy civarındaki bütün köyleri dolaşsan neredeyse bir servislik öğrenci çıkmıyor. Git doğuya bir mezrada o okulu dolduracak kadar çocuk var. Kim bakacak diye bizi kandırıp evleri, sokakları, okulları çocuksuz bırakanlara götür topladığın imzaları bence.
      %100
    • VedatBiricik11 Eylül 2019 . 09:55

      1994-1996 yılları arasında öğretmenlik yaptığım okulun kapatılma kararı beni derinden üzdü. Japonya da devlet,1 çocuğun okula ulaşımı için özel tren kaldırırken, Atatürk'ün eğitimde feda edilecek tek bir fert yoktur sözü kulaklarımizda iken bu kararı anlamak mümkün değil. Umarım bu yanlıştan hemen dönülür.
      %100
    • Arifserkankocakaplan11 Eylül 2019 . 12:03

      Okulun kapatılmaması İçin tüm desteğimi veriyorum.burası köy değilki 3-5 hane olsun burası koca bir şehir.
      %100
    • MehmetAliYlmaz11 Eylül 2019 . 17:35

      Pazarköy'de dahil olmak üzere hiçbir okulumuzun kapatılmasını istemiyorum.Pazarköy halkının çırpınışlarını destekliyorum.İnşallah okulumuz geri gelir.Okulumuzu kapatmak Pazarköy halkına bir darbedir.
    • rencisiolanveli12 Eylül 2019 . 21:02

      Azar köy okul kapatıldı evet çocuğu olan biri olarak bende istemezdim ancak birleştirilmiş sınıfta (yani 1,2,3,4 sınıfın öğrencileri bir tek sınıfta Nekadar bir eytim ala bilir kaldıkı. Muhtar madem kapan mamasını istiyo neden torunlarını mengende okutuyo neden pazar köylüler mengende ikamet gösterip pazarköydeki okulu beyenmiyo çünki eğtimin kalitesi düşük olduğundan durum böyle iken okulda okuyacak olan 20 öğrenci varken muhtar neden velilere sormuyoda